Beste klant, contactpersoon of deelnemer,
In onze algemene voorwaarden staat vastgelegd wat jouw en onze rechten en plichten zijn. We houden het graag eenvoudig en redelijk. Daarom is niet alles helemaal dichtgetimmerd. Voor de leesbaarheid en bruikbaarheid zijn de algemene voorwaarden per dienstverlening opgesteld.
Begrijp je iets niet of ben je het er niet mee eens; laat het weten. We gaan er graag met je over in gesprek.
Algemene voorwaarden voor Workshops, Trainingen en Teamcoaching
1. Algemeen
1.1. Dit zijn de algemene voorwaarden voor workshops, trainingen en teamcoaching van WEYT Organisatieontwikkeling.
1.2. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en overeenkomsten voor workshops, trainingen en teamcoaching.
1.3. Deze algemene voorwaarden mogen door ons worden gewijzigd. De meest recente versie vindt je altijd op www.weyt.nl. Als er wijzigingen zijn die invloed hebben op een overeenkomst, dan stellen we je op de hoogte.
1.4. Als er iets in deze voorwaarden staat wat niet klopt, niet geldig is of waar jij het niet mee eens bent, dan spreken we samen met jou een nieuwe regel af waar we het beiden over eens zijn. Deze regel gaat in wanneer beide partijen schriftelijk hebben bevestigd.
2. Definities
2.1. Deelnemer: de natuurlijke persoon die deelneemt aan een workshop, training of teamcoaching.
2.2. Contactpersoon / jij / je of jou: de natuurlijke persoon die namens de klant het contact onderhoudt met WEYT.
2.3. Klant / Organisatie: de rechtspersoon waar de deelnemers en contactpersoon werkzaam zijn.
2.4. WEYT / we / wij / ons: WEYT Organisatieontwikkeling, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel # 18086933.
2.5. Workshops, trainingen en teamcoaching: de diensten waarbij in een sessie of reeks van sessies informatie wordt uitgewisseld tussen WEYT en de deelnemer.
3. Aanbod
3.1. Alvorens we je een aanbod doen, houden we met jou één of meerdere gesprekken om de verwachtingen duidelijk te krijgen. Zo voorkomen we teleurstellingen achteraf.
3.2. We sturen je een schriftelijk aanbod per email zodra voldoende duidelijk is wat je van ons verwacht.
3.3. Een aanbod is geldig voor de tijd die in het aanbod wordt aangegeven. Is er geen geldigheid aangegeven, dan is het aanbod maximaal 30 kalenderdagen geldig.
3.4. Een aanbod is altijd gericht aan de organisatie waar jij in dienst bent. Deze organisatie heeft een Kamer van Koophandel inschrijving. Heeft je organisatie geen Kamer van Koophandel nummer dan houden we ons het recht voorbehouden om niet met je aan de slag te gaan. 5. Genoemde prijzen zijn altijd exclusief BTW, mits anders aangegeven.
4. Overeenkomst
4.1. Wij gaan er vanuit dat degene die akkoord geeft op het aanbod, bevoegd is om namens de organisatie de overeenkomst aan te gaan.
4.2. Het aanbod wordt een overeenkomst wanneer de klant schriftelijk akkoord per email geeft of het aanbod via CloudSign ondertekent. De link naar CloudSign zit bij het email-aanbod.
4.3. De overeenkomst wordt pas 24 uur na het schriftelijk akkoord definitief. Dit geeft beide partijen de mogelijkheid om fouten of misverstanden ongedaan te maken. Deze herroeping is geldig wanneer dit schriftelijk / per email wordt gedaan.
5. Dienstverlening
5.1. In een workshop, training of teamcoaching ontvangen de deelnemers informatie, instructie en advies. Wat deelnemers met deze informatie, instructies en adviezen doen, is de verantwoordelijkheid van de deelnemers. Daarom neemt WEYT voor de overeenkomst een inspanningsverplichting op zich. We geven geen garantie op het bereiken van het beoogde resultaat.
5.2. Wij zijn niet aansprakelijk voor de keuzes en acties van de deelnemers en eventuele directe of indirecte schade die hieruit ontstaat.
5.3. Een workshop, training of teamcoaching is bedoeld om de deelnemers helderheid, richting en energie te geven én een realistische eerste volgende actie te laten formuleren. Als er onduidelijkheid of verschil van inzicht is over de reikwijdte van de dienstverlening, bepalen wij of iets wel of niet onder de dienstverlening valt.
5.4. We geven in het aanbod aan wie de workshops, trainingen of teamcoaching namens WEYT gaat uitvoeren. In geval van overmacht kan deze persoon worden vervangen.
5.5. Om workshops, trainingen en teamcoaching effectief te kunnen uitvoeren, is het voor ons noodzakelijk om direct contact te houden met de deelnemers. Wij mogen hiervoor gebruikmaken van de volgende persoonsinformatie: naam, functie, e-mail, telefoonnummer. De contactpersoon verstrekt deze informatie voorafgaand aan de eerste workshop, training of teamcoaching. Zie onze Privacy en Cookieverklaring voor meer details.
5.6. We houden ons het recht voorbehouden om (potentiële) deelnemers uit te sluiten tot de dienstverlening. Hierover communiceren we dan met de contactpersoon.
5.7. Vertrouwelijkheid en privacy zijn de basis van onze dienstverlening. Wat deelnemers delen in het contact met ons, zullen we niet met anderen delen. We zullen deze regel loslaten wanneer we daar wettelijk toe verplicht zijn of wanneer het niet delen van de informatie met anderen tot gevaarlijke situaties zou leiden.
5.8. Ben je niet tevreden over de dienstverlening? We bieden geen ‘niet goed, geld terug’ garantie. We nodigen je uit ons wel aan te spreken wanneer er volgens jou sprake is van wanprestatie.
6. Deelname; aanwezigheid en afmelden
6.1. We gaan er vanuit dat deelnemers gemotiveerd zijn om deel te nemen aan een training, workshop of teamcoaching. Eventuele disputen over deelname dienen door de deelnemer en de klant te worden afgehandeld.
6.2. In de voorbereiding worden de deelnemers tijdig door ons of de contactpersoon geïnformeerd over aanvangs- en eindtijden, locatie, doelstelling en eventuele bijzonderheden.
6.3. Bij training, workshop of teamcoaching verwachten we volledige aanwezigheid van de vooraf aangemelde deelnemers. Afwezigheid, verlate aankomst of voortijdig vertrek van een deelnemer is in principe ongewenst. In het geval van overmacht wordt deelnemers verzocht om zichzelf zo snel mogelijk bij ons te melden. We gaan dan in overleg met de deelnemer op zoek naar een passende oplossing.
6.4. Wanneer een deelnemer zonder overleg met ons afwezig is, te laat komt of voortijdig vertrekt, dan houden wij het recht om deze deelnemer uit te sluiten van de dienstverlening. Daarbij blijft de betalingsverplichting bestaan.
6.5. Ook wanneer deelnemers na overleg afwezig zijn, blijven alle betalingsverplichtingen bestaan.
7. Intellectueel Eigendom
7.1. WEYT is de rechthebbende van het intellectueel eigendom op alle schriftelijke en digitale materialen, offertes, rapporten, voorstellen, notulen, notities, video’s en afbeeldingen die door WEYT worden gebruikt en verspreid. Als wij niet de rechthebbende zijn, dan hebben we een licentie om het te mogen gebruiken.
7.2. Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van WEYT mag door deelnemers of de klant niets in welke vorm dan ook uit de WEYT materialen worden gepubliceerd of op welke wijze dan ook worden vermenigvuldigd.
7.3. Deelnemer ontvangen praktische tips, hand-outs, handige tools, bruikbare theorie, modellen en checklists per e-mail voorafgaand, tijdens of na een workshop, training of teamcoaching. De in dit kader verstrekte materialen mogen gebruikt worden binnen de werkomgeving van de deelnemer, zonder ze te kopiëren of door te sturen. Wanneer een deelnemer een kopie wil maken of iets wil doorsturen aan anderen, dan is schriftelijke om toestemming van WEYT vereist.
8. Annuleren van workshops, trainingen en teamcoaching door de klant
8.1. Tot 30 werkdagen voor aanvang van een workshop, training en teamcoaching is annuleren kosteloos.
8.2. Bij 30 tot 10 werkdagen voor aanvang annuleren een brengen we 25% in rekening.
8.3. Bij 10 tot 5 werkdagen voor aanvang annuleren brengen we 50% in rekening.
8.4. Bij annuleren minder dan 5 werkdagen voor aanvang of niet verschijnen, wordt het volledige bedrag in rekening gebracht.
8.5. In het geval van overmacht gaan we samen met jou zoeken naar mogelijkheden om de workshop, training of teamcoaching opnieuw te plannen. Kosten die voortkomen uit het verplaatsen workshop, training of teamcoaching kunnen in rekening worden gebracht.
9. Annuleren van workshops, trainingen en teamcoaching door WEYT
9.1. In het geval van overmacht zullen we altijd proberen de workshop, training of teamcoaching te verplaatsen. Samen met jou zoeken we dan naar andere mogelijkheden.
9.2. Wij kunnen altijd annuleren met opgave van redenen.
9.3. Door ons geannuleerde workshops, trainingen of teamcoaching worden niet in rekening gebracht.
10. Beëindigen overeenkomst
10.1. Je mag als klant de overeenkomst zonder opgave van reden beëindigen. Stuur ons daarvoor dan een bericht per email. De geplande workshops, trainingen en teamcoaching worden afgewikkeld volgens artikel 8. Reeds uitgevoerde workshops, trainingen of teamcoaching zullen volledig in rekening worden gebracht.
10.2. WEYT heeft de mogelijkheid om de overeenkomst te beëindigen wanneer, door veranderingen buiten onze invloed, een goede uitvoering van de overeenkomst belemmert wordt. Reeds uitgevoerde workshops, trainingen of teamcoaching zullen in rekening worden gebracht.
11. Betalingen
11.1. We e-mailen de digitale factuur naar het door jou opgegeven e-mailadres.
11.2. De klant heeft de verplichting om deze factuur binnen 30 kalenderdagen na de factuurdatum te betalen.
11.3. Als de factuur langer dan 30 kalenderdagen open staat, dan wordt deze verhoogd met 5% boete- en administratiekosten. 4. Als de factuur langer dan 90 kalenderdagen open staat, dan mogen wij de overeenkomst ontbinden en een mogen we een incassobureau inschakelen om alsnog een betaling van de klant te ontvangen. Alle daaruit voortvloeiende kosten zijn voor rekening van de klant.
12. Overige
12.1. Wij gaan zorgvuldig om met alle persoonsgegevens: Zie de privacy en cookieverklaring op onze website.
12.2. Op deze algemene voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
12.3. Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van de rechtbank Breda.
WEYT Organisatieontwikkeling
Raadhuisstraat 33-35 | 4844 AA Terheijden | KvK: 18086933 | BTW: NL001892402B06